Preventief

Preventie betekent dat je iets negatiefs wilt voorkomen. Het werkt echter krachtiger wanneer je je richt op een positief doel. In plaats van ‘weg-bewegen-van’ iets naars, kun je ook ‘op-weg-gaan’ naar je verlangen. Als het probleem centraal staat blijf je bezig met iets dat je niet wilt. Als je kiest wat je wèl wilt gaat daar je aandacht naar toe en wordt het effect sterker. Je bent dan aan het voeden wat je wel graag wilt ! In onderstaande onderzoek wordt dit ook aangetoond:

Het onderzoeksinstituut Eforis concludeerde op basis van medewerkeronderzoek dat het verminderen van factoren zoals werkdruk en vormen van psychische belasting – veel minder effect heeft op welzijn en prestaties van medewerkers dan het stimuleren van positieve thema’s als werkplezier, geluk, trots en verbondenheid. Dit zelfde effect bleek ook op het versterken van de vitaliteit, weerbaarheid en veerkracht van medewerkers.

Je kunt voor een heel groot deel invloed hebben op je welzijn en gezondheid
Wist je bijvoorbeeld dat 80 % van de klachten stressgerelateerd is ?!
Negatieve stress ondermijnt ons immuunsysteem, onze gezondheid, geluk en prestaties.
Complexe, ingewikkelde en confronterende situaties komen we dagelijks tegen. De vraag is hoe wij met deze situaties omgaan. Krijg je er stress van of bewaar je je kalmte. Dit is iets waar je grip op kunt krijgen, bijvoorbeeld met hartcoherentie  en emotiemanagement. Mensen kunnen leren emotionele en mentale veerkracht te ontwikkelen en innerlijk leiderschap uit te oefenen in ‘stressvolle’ situaties.

Meer rust in jezelf krijg je ook door:
-       meer bewust worden van jezelf en je lichaam om zo vroegtijdig de belangrijkste stresssignalen te herkennen
-       je eigen verantwoordelijkheid nemen
-       bewuste, voor jou zinvolle keuzes maken
-       vaker korte pauzes nemen en rustig en regelmatig ademen
-       leven in het hier-en-nu
-       dankbaar zijn voor alles wat er fijn en goed is in je leven.
-       door gezonde relaties en fijne mensen om je heen waarbij je je op je gemak voelt en die je kunt vertrouwen.

Ook je fysieke veerkracht vergroten is belangrijk. Hiermee geef je jezelf lichamelijk èn geestelijk een upgrade. Beweging veroorzaakt positieve neurotransmitters/neurohormonen en dus positieve gedachten en positief gedrag. Flow Yoga biedt een vorm van bewegen die hier heel goed bij aansluit.

Daarnaast zijn gezonde voeding en genoeg water drinken; voldoende ontspanning en slaap; regelmatig wandelen of sporten in de in de natuur; bewust omgaan met straling belangrijke componenten voor een gezond leven.

 

 

Vragen? Ik hoor graag van je!

Flow Yoga preventief - wanneer je meer energie wlt en je mentale, emotionele èn fysieke veerkracht wilt vergroten: Gebruik onderstaande formulier als je een proefles wilt volgen of vragen hebt, of gebruik het adres of telefoonnummer hiernaast. Je kunt me ook vinden op:

Je kunt me ook vinden op: